o projekcie

Temat 

Tematem projektu „Artefakty” jest szeroko rozumiana sztuka i jej interpretacja oczyma młodych ludzi. Organizatorom zależy, na tym, by uczniowie stali się jej świadomymi odbiorcami i współtwórcami.

Projekt odwołuje się do podstawy programowej z zakresu języka polskiego (wyszukiwanie informacji w różnych źródłach, budowanie wypowiedzi wyrażającej opinię o dziele sztuki, wstępna analiza i interpretacja tekstu kultury w odniesieniu do kontekstu np. historycznego), zajęć artystycznych (uczestnictwo w kulturze poprzez obcowanie z dziełami sztuki, architektury, podejmowanie działalności twórczej, realizacja projektu w sferze sztuk wizualnych) oraz informatyki (bezpieczne wykorzystywanie sieci komputerowej, komunikowanie się za pomocą komputera oraz technologii informacyjno- komunikacyjnych, przetwarzanie oraz opracowywanie za pomocą komputera informacji z różnych źródeł, prawa autorskie).

Cel projektu

Celem projektu ”Artefakty” jest stworzenie interaktywnej mapy zawierającej spis miejsc wartych obejrzenia. Oprócz tego, że poszczególne elementy zostaną „przypięte” do mapy, uczestnicy będą współtworzyć internetowy przewodnik w postaci bloga. Każdemu odwiedzonemu przez młodych ludzi miejscu zostanie poświęcony jeden wpis (krótki opis ekspozycji wraz ze zdjęciami). Aby uczestnicy mogli współtworzyć blog, Organizatorzy umożliwią publikowanie treści pod adresem: www.artefakty-na-tropie-sztuki.blogspot.com .

Oprócz artykułów poświęconych opisowi wybranych miejsc kultury, zespoły uczniowie będą tworzyć opowiadania, ilustracje oraz audiobooki i komiksy (w zależności od wieku i poziomu edukacyjnego zespołu klasowego).

Dzięki interdyscyplinarnemu charakterowi podejmowanych działań młodzi ludzie będą pracować nad sprawnością językową, poprawnością tworzonych tekstów (zarówno pod kątem merytorycznym, jak i stylistycznym/językowym). Oprócz tego, za sprawą poruszania się w przyjaznym młodym ludziom środowisku cyfrowym, będą doskonalić umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Dodatkowo poszerzona zostanie świadomość związana z bezpiecznym i legalnym korzystaniem z zasobów internetowych (kwestia praw autorskich w kontekście poruszania się w przestrzeni muzeum bądź galerii, co wolno, a na co nie można sobie pozwolić). Nadrzędnym celem jest jednak przekonanie współczesnego nastolatka, że sztuka może być fascynująca i można ją zrozumieć (każdy ma prawo do własnego odbioru i interpretacji tekstów kultury).

Zgodnie z założeniami Organizatorów, projekt trwać będzie od września do czerwca. W tworzeniu przewodnika będą mogli wziąć udział wszyscy chętni uczniowie. Młodzi ludzie mogą pracować indywidualnie lub w zespołach. Zanim przejdą jednak do zwiedzania, mają za zadanie stworzyć ludzika/ stworka, z punku widzenia którego będą sztukę opisywać (i który będzie elementem umieszczanych na blogu zdjęć).

Każdy z Uczestników jest zobowiązany do odwiedzenia minimum dwóch muzeów w trakcie trwania projektu (w każdym semestrze powinien wybrać się do jednego, by móc zgodnie z harmonogramem wykonać pozostałe zadania projektowe) .

Harmonogram 

Szczegółowy opis działań, z podziałem na różne etapy edukacyjne, oraz harmonogram prac dostępny jest w linku <harmonogram>.

Pierwszy projektowy wpis powinien zostać poświęcony przedstawieniu ludzika/ stworka, który jest reprezentantem Uczestnika/ grupy grupy. Prezentacja ta może przyjąć dowolną formę: reportażu zdjęciowego z tworzenia ludzika, filmiku, relacji. Dzięki takiemu działaniu wszyscy biorący udział w projekcie będą mieli szansę lepiej się poznać.

Na zakończenie, w czerwcu, uczestnicy zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety zawierającej ewaluację projektu (co zyskali dzięki udziałowi?, czy dokonała się w ich życiu jakaś zmiana, jeśli tak, to jaka?).

Uczestnicy są zobowiązani do dołożenia wszelkiej staranności, aby teksty publikowane na blogu były poprawne pod względem językowym. Publikowane teksty mogą mieć charakter krytyczny, niemniej nie mogą naruszać dóbr osobistych osób trzecich. Zdjęcia ilustrujące kolejne wpisy powinny zawierać postać przygotowanego ludzika na tle omawianych dzieł sztuki (zaleca się unikanie udostępniania wizerunku poszczególnych uczniów, chyba, że dostarczona zostanie pisemna zgoda prawnych opiekunów dziecka lub samego zainteresowanego, w przypadku, gdy jest pełnoletni).

Zgłoszenia

Udział w projekcie można zgłaszać za pośrednictwem formularza, dostępnego
w linku: <Artefakty. Formularz zgłoszeniowy>

Zgłoszenie udziału w projekcie jest równoznaczne ze zgoda na wykorzystanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia działań projektowych.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.